Siivousote – Sopimusehdot

Voimassa 1.12.2025 alkaen • Siivousote / Y-tunnus 2166541–5 • www.siivousote.fi

1. Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat Siivousotteen tarjoamia siivous- ja ylläpitopalveluja sekä verkkosivun ja sovelluksen kautta tehtyjä varauksia. Asiakas hyväksyy ehdot tehdessään tilauksen.

2. Palvelun tilaaminen

  • Palvelu tilataan verkkosivun, sovelluksen, puhelimen tai sähköpostin kautta.
  • Varaus vahvistuu, kun Palveluntarjoaja lähettää vahvistusviestin.
  • Minimiveloitus on 2 tuntia, ellei toisin sovita.
  • Palvelu voi olla kertaluonteinen tai toistuva (sopimusasiakkaat).

3. Palvelun sisältö

Perussiivous sisältää muun muassa imuroinnin, lattioiden puhdistuksen, pintojen pyyhinnän, WC- ja keittiötilojen puhdistuksen, roskien poiston ja yleisen järjestelyn asiakkaan ohjeiden mukaisesti.

Palvelun ulkopuolelle jäävät esimerkiksi ikkunoiden pesu, rakennus- ja remonttisiivoukset, biosiivous, vaativat erikoispuhdistukset ja esineiden siirtely yli 20 kg, ellei toisin sovita.

Lisäpalvelut kuten ikkunanpesu, muuttosiivous ja loppusiivous tilataan erikseen ja hinnoitellaan kohdekohtaisesti.

4. Hinnasto ja maksuehdot

  • Hinnat ovat tuntiperusteisia alkaen-hintoja. Lopullinen hinta määräytyy kohteen koon, sijainnin ja vaativuuden mukaan.
  • Hintoihin sisältyvät siivousvälineet ja -aineet, ellei toisin sovita.
  • Yksityisasiakkaille lasku lähetetään työn jälkeen. Yritysasiakkaille laskutus 7–14 pv netto, ellei toisin sovita.
  • Viivästyskorko ja muistutusmaksu peritään lain mukaisesti (muistutusmaksu 5 €).
  • Mahdolliset matkakulut veloitetaan erikseen kaupunkialueen ulkopuolella.

5. Peruutus- ja muutosehdot

  • Peruutus maksutta 24 h ennen varattua aikaa.
  • Alle 24 h peruutus: 50 % varatun ajan hinnasta.
  • Alle 6 h peruutus tai asiakkaan poissaolo: 100 % palvelun hinnasta.
  • Palveluntarjoajalla oikeus siirtää tai peruuttaa palvelu esimerkiksi sairaustapauksissa.

6. Vastuut ja vahingot

Palveluntarjoajalla on vastuuvakuutus, joka kattaa työn aikana aiheutuneet vahingot. Asiakkaan tulee ilmoittaa vahingosta 48 tunnin kuluessa palvelun suorittamisesta. Palveluntarjoaja ei vastaa normaalista kulumisesta tai ennestään huonokuntoisista esineistä.

7. Asiakkaan velvollisuudet

  • Mahdollistaa pääsyn tiloihin sovittuna aikana.
  • Ilmoittaa lemmikeistä ja erityisohjeista etukäteen.
  • Suojata arvotavarat ja varmistaa, ettei vaarallisia aineita ole esillä.

8. Reklamaatiot ja laatutakuu

Reklamaatio tulee tehdä 24–48 h kuluessa. Laatuvirheet korjataan maksutta mahdollisimman pian korjauksen mahdollistamiseksi.

9. Tietosuoja (GDPR)

Asiakkaan henkilötietoja käsitellään vain sopimuksen täytäntöönpanoa, laskutusta ja asiakasviestintää varten. Lisätiedot löytyvät erillisestä tietosuojaselosteesta.

10. Sopimuksen päättäminen

Toistuvat sopimukset irtisanotaan 30 päivän irtisanomisajalla. Palveluntarjoaja voi lopettaa sopimuksen välittömästi, jos asiakas laiminlyö maksut tai kohde on vaarallinen.

11. Hinnanmuutokset

Muutoksista ilmoitetaan asiakkaalle vähintään 30 päivää etukäteen.

12. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Riitatilanteissa osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvottelemaan; tarvittaessa asia käsitellään Palveluntarjoajan kotipaikan käräjäoikeudessa.

Viimeksi päivitetty: 1.12.2025 • Siivousote / Y-tunnus 2166541–5 • www.siivousote.fi